วิธีการเช็คเอาท์การจอง - How to check out for booking

 

Log in Administration --> Reservations --> Occupancy Grid
  •     Before check out have to make an account balance is 0                                                                      ก่อนที่จะเชคเอาท์ต้องทำให้ account balance = 0

1. Click on the booking
    คลิกไปที่บุ้คกิ้ง

2. Click "Transactions"
    คลิก Transactions

3. Click "Booking Transactions"
    คลิก Booking Transactions


4. Click "Deposit Management"
    คลิก Deposit Management

5. Select "Deposit Refund (DDHR + DREF)
    เลือก Deposit Refund (DDHR + DREF)

6. Select "Key deposit"
    เลือก Key deposit

7. Select "Booking Folio"
    เลือก Booking Folio

8. Click "Magic wand icon"
    คลิกไอคอนคฑาวิเศษณ์

9. Enter "Tendered Amount"
    ใส่จำนวนยอดเงินที่ได้รับ

10. Click "Post Transaction"
      คลิก Post Transaction


11. Select option in Print/Preview
      เลือกตัวเลือกในช่อง Print/Preview

12. Click "Post"
      คลิก Post


13. Click "OK"
      คลิก OK



14. Select "Booking Folio" 
      เลือก Booking Folio

15. Click "Magic wand icon"
      คลิกไอคอนคฑาวิเศษณ์

16. Enter "Tendered Amount"
      ใส่จำนวนยอดเงินที่ได้รับ

17. Click "Post Transaction"
      คลิก Post Transaction



18. Select option in Print/Preview
      เลือกตัวเลือกในช่อง Print/Preview

19. Click "Post"
      คลิก Post

20. Click "OK"



21. After clear all the bill of that booking the colour will change and show "Paid"
      หลังจากเคลียร์บิลของการจองนั้นแล้ว การจองจะเปลี่ยนสีและขึั้นว่า Paid

22. Account Balance have to be 0
      Account Balance จะต้องเท่ากับ 0


23. Click "Check Out"
      คลิก Check Out


24. Click "Yes"
      คลิก Yes


25. Click "Check-out Booking"
      คลิก Check-out Booking

26. Click "OK"
      คลิก OK


27. The booking will change the colour 
      การจองจะเปลี่ยนสี

28. Status will change to be "Left"
      สถานะจะเปลี่ยนเป็น Left


Contact us

CiMSO supports customers in transitioning from fragmented legacy software  systems to integrated ERP solutions

CiMSO also provides support and support for Successful implementation of the new system, where we have 

service standards under the ISO90003 quality management system and PRINCE II project management 

principles.

Please contact your local CiMSO office or Value Added Reseller (VAR) for more information on CiMSO 's ERP 

software suites for Hotels Lodges, Resorts, Clubs , Timeshares . and leasing management 

If you need a consulting system and ERP system for a service business. (Golf software hotel management software

Resort management software Event management software, restaurants, food and beverage and central kitchen 

management software, spa software, wholesale retail management Franchise management and other service 

businesses)

You can contact CiMSO ERP Software   for a short demonstration (free online) at 02-1296312 or  

Marketingth@cimso.com