การสร้างประเภทสมาชิก - The membership types configuration process

  

Creating a new membership type (in case it has never existed before)

การสร้างประเภทสมาชิก(กรณีสร้างใหม่ ไม่เคยมีประเภทนี้มาก่อน)


Log in Configuration

Creating a new membership type

การสร้างประเภทสมาชิกใหม่


1. Click Membership Settings
    คลิก Membership Settings

2. Click Membership Types
    คลิก Membership Types

3. Click the paper icon to create a new one
    กดรูปกระดาษเพื่อสร้างใหม่

4. Enter Membership Type Code
    ใส่ตัวย่อของประเภทสมาชิก

5. Enter Membership Type Description
    ใส่ชื่อประเภทสมาชิก

6. In the case where a single client holds multiple types of memberships, the system will prioritize according to the set Priority as follows:

        1 - Least Important         9 - Most Important

    ใส่ลำดับความสำคัญ กรณีที่ลูกค้าหนึ่งท่าน     เป็นสมาชิกหลายประเภท ระบบจะให้ความ     สำคัญเรียงลำดับจาก Priority ที่ตั้งไว้จุดนี้         1 - น้อยที่สุด         9 - มากที่สุด

Establishing General Rules for Membership Types

การตั้งกฏทั่วไปของประเภทสมาชิก



1. Click Membership Settings
    คลิก Membership Settings

2. Click Membership Types
    คลิก Membership Types

3. Select the membership type to configure. The selected type will be highlighted in blue.
    เลือกประเภทสมาชิกที่จะทำการตั้งค่า ประเภทที่เลือกจะเป็นสีฟ้า

4. Click General Settings
    คลิก General Settings

5. Access Restriction
    การจำกัดการมองเห็น

6. Member Code Generation Rule set to:     Use Client Code: System generates the membership number based on the client's code (logged out)     Use Passport/ID: System generates the membership number based on passport/ID number     User Specified: User manually inputs the membership number
    Member Code Generation Rule ตั้งให้ระบบออกเลขสมาชิกโดย:    
    Use Client Code - ใช้รหัสลูกค้า(ออกจากระบบ)

    Use Passport/ID - ใช้เลขพาสปอร์ตหรือเลขบัตรประชาชน

    User Specified - ผู้ใช้งานเป็นผู้ใส่เลขเอง


7. Duplicate Member Code Rule: Does the system allow duplicate member codes? If 'Allow Duplicates' is selected

    Duplicate Member Code Rule ตั้งให้ระบบสามารถสร้างรหัสสมาชิกซ้ำได้หรือไม่ หากได้เลือก Allow Duplicates


8. Member Default Join Date Rule set to: Current Date (at enrollment): The system generates the enrollment date as the current date. First of the next month (if before the 21st): The system generates the enrollment date as the first day of the next month if the enrollment is before the 21st of the current month
    Member Default Join Date Rule ตั้งให้ระบบออกวันที่สมัครสมาชิกโดย: 
Current Date (at enrollment) - วันที่ปัจจุบัน
First of the next month (if before the 21st) - วันที่ 1 ถ้าสมัครก่อนวันที่ 21


9. Default Free Schedule for membership fee calculation:         None: Users will have to calculate membership fees themselves.         Monthly: Monthly basis.         Quarterly: Every three months.         Semi-Annually: Every six months.         Annually: Every year.         Instructions for creating fee calculation cycles can be found on page 17.

    Default Free Schedule ตั้งรอบการคิดค่าสมาชิก

        None - ผู้ใช้งานจะต้องเป็นคนทำการคิดค่าสมาชิกเอง

        Monthly - รายเดือน

        Quarterly - รายสามเดือน

        Semi-Annually - รายครึ่งปี

        Annually - รายปี

        วิธีการสร้างรอบการคิดค่าสมาชิก สามารถดูได้ในหน้า 17


10. Default Schedule Approve Level:         Pending: Select this option if you want a manager to approve.         Approved: Select this option if customers can use the service immediately upon registration


      Default Schedule Approve Level ตั้งระดับการอนุมัติสมาชิก

        Pending - เลือกกรณีที่ต้องการให้มีผู้จัดการมาอนุมัติ

        Approved - เลือกกรณีที่ลูกค้าสมัครแล้วใช้งานได้เลย


Creating Membership Tiers

การสร้างระดับสมาชิก



1. Click Membership Settings
    คลิก Membership Settings

2. Click Membership Types
    คลิก Membership Types

3. Select the membership type to configure. The selected type will be highlighted in blue.
    เลือกประเภทสมาชิกที่จะทำการตั้งค่า ประเภทที่เลือกจะเป็นสีฟ้า

4. Click Membership Tiers
    คลิก Membership Tiers

5. Click "Paper icon" to create a new membership Tiers
    กดรูปกระดาษเพื่อสร้างระดับสมาชิกใหม่
  

1. Click Membership Settings
    คลิก Membership Settings

2. Click Membership Types
    คลิก Membership Types

3. Select the membership type to configure. The selected type will be highlighted in blue.
    เลือกประเภทสมาชิกที่จะทำการตั้งค่า ประเภทที่เลือกจะเป็นสีฟ้า

4. Click Membership Tiers
    คลิก Membership Tiers

5. Click "Paper icon" to create a new membership Tiers
    กดรูปกระดาษเพื่อสร้างระดับสมาชิกใหม่

6. Choose the colors of the membership tier
    เลือกสีของประเภทสมาชิก

7. Membership Tier Description
    ชื่อระดับสมาชิก

8. The system will automatically assign this client status when the client becomes this membership tier
    สถานะลูกค้าของระดับสมาชิกนี้ระบบจะให้สถานะลูกค้านี้อัตโนมัติเมื่อลูกค้าเป็นสมาชิกระดับ

9. Membership Tier fee
    The system will automatically charge the membership fee according to the specified price, and when the designated period arrives
    ค่าสมาชิกของระดับสมาชิกนี้

ระบบจะคิดเงินค่าสมาชิกอัตโนมัติตามราคาที่กำหนด และเมื่อถึงรอบที่กำหนด


10. Set the deposit amount (if any)

      กำหนดยอดเงินค่ามัดจำ (ถ้ามี)


11. Specify the deposit type

      กำหนดประเภทค่ามัดจำ


Linking Membership Fee with Membership Tiers. (The system will automatically calculate and charge fees when due.)

การผูกราคาสมาชิกกับระดับสมาชิก

(โดยระบบจะทำการคิดเงินให้อัตโนมัติเมื่อถึงรอบ)



1. Click
Membership Settings
    คลิก Membership Settings

2. Click Membership Types

    คลิก Membership Types


3. Select the membership type to configure. The selected type will be highlighted in blue.

    เลือกประเภทสมาชิกที่จะทำการตั้งค่า ประเภทที่เลือกจะเป็นสีฟ้า


4. Click Membership Tiers

    คลิก Membership Tiers


5. Select the membership tier to link membership fee. The selected level will be highlighted in blue
    เลือกระดับสมาชิกที่จะทำการผูกราคาสมาชิก ระดับที่เลือกจะเป็นสีฟ้า

6. Click the pencil icon in the Membership Fees Service Item
    กดรูปดินสอในช่อง Membership Fees Service Item


1. Select Stock Item window
    หน้าต่างสต็อกจะเปิดขึ้นมา

2. You can search for the name or item code in the 'For Text' box
    ค้นหาชื่อหรือรหัสไอเทมได้ในช่อง For Text

3. Select the item you want to link prices with this membership tier. The selected item will be highlighted in orange
    เลือกรายการไอเทมที่ต้องการผูกราคากับระดับสมาชิกนี้ โดยรายการที่เลือกจะเป็นสีส้ม

4. Click Accept Item
    คลิก Accept Item

        Users must create membership items in the Administration before they can link membership prices. For instructions on how to create items, refer to the manual TD-SOP-STOSRS The Stock Item Creation Process.
        ผู้ใช้งานจะต้องสร้างไอเทมค่าสมาชิกใน Administration
ก่อนจึงจะสามารถผูกราคาสมาชิกได้ สามารถดูวิธีการ
สร้างไอเทมได้ในคู่มือ TD-SOP-STOSRS The Stock
Item Creation Process

Creating membership states.

การสร้างสถานะสมาชิก


1. Click
Membership Settings
    คลิก Membership Settings

2. Click Membership Types
    คลิก Membership Types

3. Select the membership types to configure. The selected type will be highlighted in blue
    เลือกประเภทสมาชิกที่จะทำการตั้งค่า ประเภทที่เลือกจะเป็นสีฟ้า

4. Click Membership States
    คลิก Membership States

5. Click the paper icon to create a new one
    กดรูปกระดาษเพื่อสร้างใหม่


6. The color of the membership states
    สีของสถานะสมาชิก

7. State Description
    ชื่อสถานะสมาชิก

8. The client status of this membership state. The system will automatically assign this client status when a client becomes a membership state
    สถานะลูกค้าของระดับสมาชิกนี้

ระบบจะให้สถานะลูกค้านี้อัตโนมัติเมื่อลูกค้าเป็นสมาชิกระดับ


9. Status Categories:         Prospect
        Active         Suspended         Inactive         Cancelled
    หมวดของสถานะ

        Prospect - เสนอราคาแล้ว รอสมัคร

        Active - เป็นสมาชิก

        Suspended - ถูกระงับ

        Inactive - หมดอายุ

        Cancelled - ยกเลิก


Creating membership fee billing cycles (System will automatically calculate membership fees)

การสร้างรอบการคิดเงินค่าสมาชิก

(โดยให้ระบบคิดเงินให้อัตโนมัติ)




1. Click Membership Settings
    คลิก Membership Settings

2. Click Membership Types
    คลิก Membership Types

3. Select the membership type to configure. The selected type will be highlighted in blue
    เลือกประเภทสมาชิกที่จะทำการตั้งค่า ประเภทที่เลือกจะเป็นสีฟ้า

4. Membership Fee Schedules:         Monthly         Quarterly         Semi-Annually         Annually
    Membership Fee Schedules

        Monthly - รายเดือน

        Quarterly - รายสามเดือน

        Semi-Annually - รายครึ่งปี

        Annually - รายปี



Contact us

CiMSO supports customers in transitioning from fragmented legacy software  systems to integrated ERP solutions

CiMSO also provides support and support for Successful implementation of the new system, where we have 

service standards under the ISO90003 quality management system and PRINCE II project management 

principles.

Please contact your local CiMSO office or Value Added Reseller (VAR) for more information on CiMSO 's ERP 

software suites for Hotels Lodges, Resorts, Clubs , Timeshares . and leasing management 

If you need a consulting system and ERP system for a service business. (Golf software hotel management software

Resort management software Event management software, restaurants, food and beverage and central kitchen 

management software, spa software, wholesale retail management Franchise management and other service 

businesses)

You can contact CiMSO ERP Software   for a short demonstration (free online) at 02-1296312 or  

Marketingth@cimso.com