การตรวจสอบยอดหนี้คงค้างและการเคลียร์บัญชีลูกค้า - Transaction Debtor’s Payment [DPA]

Log in Shopkeeper

ShopKeeper POS window
    หน้าต่าง ShopKeeper POS

Select the Debtor TXN button
    เลือก Debtor TXN

ShopKeeper POS window
    หน้าต่าง ShopKeeper POS

Selected Debtor TXN
    เลือก Debtor TXN

Select the Debtor button
    เลือกปุ่ม Debtor

Create A New Client window
    หน้าต่าง Create A New Client

Fast-Search: type in the name / surname of  the required client profile
    Fast-Search: พิมพ์ชื่อ / นามสกุลของโปรไฟล์ลูกค้าที่ต้องการ

Locate & Select: select to highlight the  required profile and double click
    Locate & Select: เลือกเพื่อเน้นโปรไฟล์ที่ต้องการและดับเบิลคลิก

ShopKeeper POS window
    หน้าต่าง ShopKeeper POS

Selected Debtor TXN
    เลือก Debtor TXN

The Selected Profile
    หน้าโปรไฟล์ลูกค้า

Select the Manage button
    เลือกปุ่ม Manage

ShopKeeper POS window
    หน้าต่าง ShopKeeper POS

Selected Debtor TXN
    เลือก Debtor TXN

The Selected Profile
    หน้าโปรไฟล์ลูกค้า

Selected Manage button
   เลือกปุ่ม Manage

Pay Amount : current outstanding on the  account
    Pay Amount : ยอดคงค้างปัจจุบันในบัญชี

Select the Form Of Payment
    เลือกรูปแบบการชำระเงิน

ShopKeeper POS window
    หน้าต่าง ShopKeeper POS

Selected Debtor TXN
    เลือก Debtor TXN

The Selected Profile
    หน้าโปรไฟล์ลูกค้า

Selected Manage
    เลือกปุ่ม Manage

Pay Amount: current outstanding on the  account
    Pay Amount: จำนวนเงินที่ค้างชำระในบัญชีปัจจุบัน

Selected Form Of Payment
    เลือกรูปแบบการชำระเงิน

Tender Amount: type in the amount the  client is paying on their account
    Tender Amount: พิมพ์จำนวนเงินที่ลูกค้าจะชำระในบัญชีของพวกเขา

Select the Post TXN button
    เลือก Post TXN

Note: Cash payments may need change. A change  window will open if change is required. Credit / Debit  cards may require a TXN reference

Note: การชำระด้วยเงินสดอาจจะต้องมีเงินทอน หน้าต่างเงินทอนจะเปิดขึ้นหากมีความจำเป็นต้องทอนเงิน การชำระด้วยบัตรเครดิต / บัตรเดบิต
อาจต้องการอ้างอิง TXN

The Confirm Posted window, confirming the  process of the transaction. Select Yes to  Proceed

หน้าต่างยืนยันการโพสต์ ยืนยันกระบวนการทำธุรกรรม เลือก Yes เพื่อดำเนินการต่อ

Transaction Reference window
    หน้าต่าง Transaction Reference

Type in the Reference
    พิมพ์รายการอ้างอิง

Select the Accept button
    เลือกปุ่ม Accept


The Transaction Posted window,  confirming the transaction was successful

หน้าต่างการโพสต์ธุรกรรม ยืนยันว่าธุรกรรมเสร็จสมบูรณ์แล้ว





 Contact us

CiMSO supports customers in transitioning from fragmented legacy software  systems to integrated ERP solutions

CiMSO also provides support and support for Successful implementation of the new system, where we have 

service standards under the ISO90003 quality management system and PRINCE II project management 

principles.

Please contact your local CiMSO office or Value Added Reseller (VAR) for more information on CiMSO 's ERP 

software suites for Hotels Lodges, Resorts, Clubs , Timeshares . and leasing management 

If you need a consulting system and ERP system for a service business. (Golf software hotel management software

Resort management software Event management software, restaurants, food and beverage and central kitchen 

management software, spa software, wholesale retail management Franchise management and other service 

businesses)

You can contact CiMSO ERP Software   for a short demonstration (free online) at 02-1296312 or  

Marketingth@cimso.com